haaia.blogg.se

Bagian Microsoft Word Dan Fungsi
Bagian Microsoft Word Dan Fungsi







Bagian Microsoft Word Dan Fungsi Bagian Microsoft Word Dan Fungsi

Hal ini dirancang agar responsif terhadap keinginan Anda dan mudah digunakan. Ribbon ini bisa berupa tab menu dan bisa juga berupa ikon. Ribbon adalah fasilitas berupa sekumpulan menu jalan pintas. Anda mungkin ingin menambahkan perintah lain untuk membuat dan menggunakan fitur spesifik Power Point lebih nyaman bagi Anda.

Bagian Microsoft Word Dan Fungsi

Menu Save, Undo, dan Redo adalah perintah yang muncul secara default pada Quick Access Toolbar. Shortcut ini dapat ditambah maupun dikurangi dengan mengklik panah dropdown di sebelah kanan. Quick Access Toolbar atau yang juga disebut jalan pintas berisi shortcut untuk fungsi Save, Undo, and Repeat. Office berisi fungsi-fungsi utama dari File, antara lain: New, Open, Save, Save as, Print, Prepare, Send, dan Publish. Anda juga dapat menambahkan fitur keamanan, mengirim, menerbitkan, dan menutup file. Dari menu ini Anda dapat membuat presentasi baru, buka file yang sudah ada, menyimpan file dalam berbagai cara, dan mencetak. Bila Anda mengklik tombol, sebuah menu akan muncul. That can be as simple as adding and deleting one character (or a single space).Open the document or template that you want to save with a particular zoom setting.On the View tab, in the Zoom group, click Zoom.Choose the setting that you want.Add and delete a single character in the document or template.Click Save.Keyboard shortcut: Ctrl+SIn PowerPoint or Excel.Open the presentation or worksheet that you want to save with a particular zoom setting.On the View tab, in the Zoom group, click Zoom.Choose the setting that you want.Click Save.Keyboard shortcut: Ctrl+S.Office Button berada di bagian atas jendela PowerPoint. In WordTo save a particular zoom setting with your document or template so that it always opens with that zoom setting, you must make a change in the document or template first.

Bagian Microsoft Word Dan Fungsi

This returns the view to 100% zoom.On the View tab, in the Zoom group, click One Page, Two Pages, or Page Width.On the View tab, in the Zoom group, click Zoom, and then enter a percentage or choose any other settings that you want.In Microsoft PowerPointDo one of the following.On the View tab, in the Zoom group, click Fit to Window, which changes the current slide to the size of your PowerPoint window. You can choose how much of a document, presentation, or worksheet you view on the screen.In WordDo one of the following.On the View tab, in the Zoom group, click Zoom 100%. This returns the view to 100% zoom.On the View tab, in the Zoom group, click One Page, Multiple Pages, or Page Width.On the View tab, in the Zoom group, click Zoom, and then enter a percentage or choose any other settings that you want.In PowerPointDo one of the following.On the View tab, in the Zoom group, click Fit to Window, which changes the current slide to the size of your PowerPoint window.









Bagian Microsoft Word Dan Fungsi